Adik adik ku InsyaAllah Boleh..!

Impressed..

Tahniah buat Jakim sebab anjurkan rancangan realiti berunsurkan Islam..

Dan terima kasih jugak sebab ayah & mak mentua datang sebab kalau diorang tak datang, memang la aku tak bukak TV1 tu... ahahah!!

Hebat betul adik-adik nie berpidato.. ada yang bertaranum, subhanallah.. sedapnye suara.. ada yang buta, tapi semangat dia kalah orang yang celik.. memang 7 finalis tu memang hebat-hebat belaka lah..

Diorang cita pasal Rasulullah SAW.. penuh gaya, penuh emosi.. aku nie nampak jer macam ganas, tapi bila diorang bercerita pasal Rasulullah sebut "Ummatku.. Ummatku..".. bergenang air mata aku.. insaf nye..

Ada yang kelakar & tak kurang jugak sinis.. ehehe.. antaranya

"Kekasih wina nie hensem... kening dia macam bulan sabit.. sebab tu kut ramai orang cukur kening, zasss sini (sambil tangan buat macam cukur kening kanan).. zasss sana (sambil tangan buat macam cukur kening kiri), pastu amik pensil 2B bentukkan kening macam bulan sabit.. diorang keluar pegi pasar malam, hujan.. abisss muka diorang penuh dakwat pensil 2B"..

Ahahah!! adoyaii.. termalu sendiri sebab dulu-dulu aku cabut jugak kening.. ehehehe...

Apa-apa pun, memang rancangan macam nie yang kena dibanyakkan lagi.. ye aku sedih bila tengok orang Melayu makin suka dengan hiburan.. dan aku juga takut.. aku berdoa gejala nie semakin berkurangan.. dan jauhkan dari anak-anakku, sedara aku, kawan-kawan aku & semua orang lah senang cita..

Sape kata rancangan realitivi berbentuk Islamic tak menarik..? aku enjoy giler tengok diorang berpidato malam tadi.. gelak dan campur nangis.. ahahaha!!!

Buat adik-adikku.. korang memang hebat.. mudah-mudahan korang menjadi pendakwah yang hebat & sentiasa membimbing orang ke arah kebaikan.. InsyaAllah..

2 comments:

Nur Hanani Sariman said... [Reply to Comments]

Suke jgk tgk anak-anakku.Agak2 esk2 bleh x dpt anak2 mcmni??(aku pn x mcmtu..huhu)Drpd duk tgk anak berjoget2,menyanyi2..etc.Hebat sungguh tgk mlm td.Tahniah kpd RTM!!(selama ni x pernah pn tgk RTM)

Nur Faziha said... [Reply to Comments]

Anak-anakku mana pulak nie nan oiii.. adik-adikku lah.. ehehhe.. insyaAllah boleh dapat.. start dari sekarang..

over lah tu tak penah.. ke memang u tak penah?? i tengok jugek lerr.. hehehe..